شستشوی فرش دستباف

فرش دستباف برای شستشو به توجه ویژه‌ای نیاز دارد و دلیل آن چیزی جز ارزش گرانبهای آن نیست. از طرفی کلیدی ترین نکته در نگهداری فرش دستباف شستشو و نظافت آن است تا از گزند آسیب ها در امان بماند.

آنچه در این مقاله می خوانید حداقل اطلاعاتی است که برای حفط فرش نفیس و دستباف خود باید به آنها توجه کنید. شما می توانید برای شستشوی فرش دستباف از روش سنتی نیز استفاده کنید. یعنی ابتدا آن را با جارو برقی جارو کنید و سپس با برس های نرم خانگی و استفاده از مواد شوینده فرش خود را بشویید. اما نکته ظریفی در این رابطه وجود دارد. از جهت آنکه فرش هنگامی خیس می شود بسیار آسیب پذیر است. این احتمال وجود دارد که هنگام شستشو به فرش خود آسیب وارد کنید. به همین دلیل لازم است قبل از شستشو فرش به طور کاملا توسط کارشناسان قالیشویی آینده بررسی شود تا در صورت وجود هرگونه خرابی یا مشکل قبل از شستشو مشکل برطرف گشته و سپس روند شستشو انجام گردد.

اینکه هرچند مدت یک بار یک فرش به نظافت و شستشو نیاز دارد بستگی به این دارد که ان فرش چقدر و چه مدت در معرض گرد و غبارو عبور و مرور قرار داشته است. بنابراین طبیعی است که فرشی که به عنوان دکور استفاده می شود خیلی کمتر دچار کثیفی می شوند تا فرشی که به عنوان کفپوش استفاده می شود. همچنین فرشهایی که دارای رنگ روشن هستند عموما بیشتر به شستشو نیاز پیدا می کنند. زیرا فرش های تیره و فرش هایی که دارای الگوهای رنگی فراوانی هستند کمتر کثیفی خود را به بیننده نمایان می سازند. اولین علامتی که نشانه کثیفی فرش است این است که با لمس فرش احساس نرمی و لطافت دست نمی دهد. هنگامی که فرش حس لطافت خود را از دست داد می تواند نشان دهنده این باشد که فرش به شستشو نیاز دارد. یک روش دیگر این است که لبه فرش را برگردانید و با چند ضربه به پشت آن اگر مقدار قابل توجه های خاک و غبار از فرش خارج شد می توان به این نتیجه رسید که فرش نیاز به شستشو دارد.

شستشوی فرش دستباف در قالیشویی آینده  

وقتی شما فرش نفیس و گرانبهای خود را به قالیشویی آینده  می‌سپارید، کارکنان قالیشویی آینده  مراحلی ره به ترتیب اجرا می‌کنند که به شرح زیر می‌باشد.

  • مرحله اول: آماده سازی فرش است که دارای اهمیت فراوانی است و به همان اندازه شستشوی فرش اهمیت دارد. که خود به چند مرحله تقسیم می‌شود
    • اول اینکه باید ماندگاری رنگ فرش توسط استادکار با تجربه تست شود.
    • دوم اینکه باید تمام فرش از نظر آسیب دیدگی کاملا بررسی شود. چرا که اگر فرش آسیب دیده شسته شود شاهد افزایش آسیب فرش خواهیم بود. البته رفوگری معمولا بعد از شستشو انجام می‌شود تا انطباق بیشتری با رنگ فرش را داشته باشیم.
    • سوم اینکه باید تمام فرش غبار روبی شود اینکار با استفاده از جارو برقی یا تکاندن انجام می‌شود.
  • مرحله دوم: خیساندن فرش است. در این مرحله فرش که به طور کاملا غبار روبی شده است روی زمین صاف پهن شده و آماده شستشو می‌شود.
  • مرحله چهارم: در این مرحله استادکاران قالیشویی آینده با چند تست ساده مایع یا پود شوینده مناسب را برای شستشوی فرش انتخاب می‌کنند.
  • مرحله پنجم: شستشوی فرش است که با دقت با استفاده از برسهای بسیاری نرم انجام می‌گیرد.
  • مرحله ششم: پس از شستشوی کامل فرش مرحله آبکشی فرا می‌رسد. در این مرحله فرش که به طور کامل شسته شده است آبکشی شده و برای خشک شدن آماده می‌شود.

درباره قالیشویی آینده

قالیشویی آینده با استفاده از کادری مجرب سالها در خدمت همشهریان عزیز تهران می باشد و با ارائه ی خدماتی متمایز در امر شستشو فرش، خشکشویی انواع مبلمان، خوشخواب، موکت و فرش در محل و کلیه خدمات ترمیم و رفوگری در تهران بزرگ به نامی آشنا در بین مشتریان تبدیل شده است .
همین حالا با ما در ارتباط شوید و مشاوره رایگان بگیرید

برخی از مناطق تحت پوشش قالیشویی آینده

بهترین قالیشویی تهران - قالیشویی شمال تهران - قالیشویی غرب تهران - قالیشویی نیاوران - قالیشویی سعادت آباد - قالیشویی شهرک غرب - قالیشویی مرزداران - قالیشویی مقدس اردبیلی - قالیشویی قیطریه - قالیشویی پونک - قالیشویی تهرانسر - قالیشویی جنت آباد - قالیشویی الهیه و تجریش - قالیشویی زعفرانیه - قالیشویی یوسف آباد - قالیشویی سردار جنگل - قالیشویی فاطمی - قالیشویی امیر آباد - قالیشویی گیشا - قالیشویی فرمانیه 

جستجو